De senioren van Rugbyclub Leuven starten de voorbereidingen voor het nieuwe rugbyseizoen op woensdag 04 augustus 2021.

We (her)lanceren ons met de voorstelling van de trainersstaf voor de training en een drink na de training.

• Sportief manager: John McLachlan
  • Ploeg manager: Michel Perdieus
  • Hoofdtrainer: André Holdstock
  • T1: Sam Vandeboer
  • T2: Koen Billet

De club dankt van harte bovenstaande ploeg om de uitdaging aan te nemen en van dit nieuw begin een succes te willen maken!

De club rekent op de steun van alle spelers om van deze doorstart na twee door Covid19 geïmpacteerde seizoenen een succes te maken. De juiste sportieve omkadering kan wonderen doen. Aanwezig zijn op de trainingen kan voor mirakels zorgen. Dit alles gevolgd door een natje en een droogje ten gepaste tijde, zal daarenboven zeker de vriendschapsbanden versterken.

De club rekent in het bijzonder op de ervaren spelers om te helpen de groei van de voorbije jaren te consolideren. Het is in deze tijden van pandemie niet de moment om af te reizen naar het land vol excuses; waar het gras zeker niet groener is dan in Leuven.

Dat RCL de voorbije jaren drastisch meer jongeren heeft in zijn rangen is de vrucht van vele jaren gedegen jeugdwerking. De club is doorheen zijn eerste grote belangrijke groeifase, en heeft nu ook zijn infrastructuur aangepast om nog te kunnen groeien. Kortom, er is dus plaats voor iedereen, en desnoods zullen we plaatsen creëren door nog ploegen te activeren.

RCL is een sportvereniging met als doel de jongeren centraal te stellen in hun uitbouw tot volwaardige rugbyspelers. Wij (bestuursleden, trainers, en vrijwilligers van RCL) trachten jullie een optimale begeleiding te geven op zowel sportief, sociaal als moreel vlak. We streven er tevens naar om te kunnen werken in een open en positieve sfeer met nadruk op het clubgebeuren. Samen winnen, samen verliezen, samen genieten en samen aangename dingen doen blijven in deze belangrijke sleutelwoorden.

Laat ons vooral niet vergeten dat rugby een teamsport is waarbij het mentale aspect van de speler een belangrijke rol speelt. Om die reden zullen we specifieke accenten leggen naar ploegspel, mentale weerbaarheid en de sport-specifieke basistechnieken. In ons speelplan zullen de coaches dan ook rekening houden met de verschillende ontwikkelingsniveaus, en specifieke doelstellingen per speler bespreken met de speler.

Tevens wordt ook gevraagd om tijdig het lidgeld te betalen aan de club. Gratis bestaat niet, het zit altijd in ons budget.

Samen met de nodige discipline en respect voor de geldende Covid regels zullen we er zodoende samen voor zorgen dat RCL kan blijven groeien als club.

We hopen samen een gezellig rugby seizoen te mogen beleven.

Sportieve groet in naam van het bestuur,

Jan Coupé