Na een grondige zoektocht zijn we uitermate tevreden om de staf voor de seniorenteams met jullie te delen.

Sam Vandenboer en Ward Van Rompaey gaan dit jaar de uitdaging aan om onze herenploegen te coachen, onder de deskundige leiding van hoofdcoach Thierry Vanhemelen.

Sam deed zijn overstap van U18 naar senioren vorig seizoen al met verve, Ward maakt nu dezelfde stap. Ward en Sam haalden eerder al samen puike resultaten met het U18 team, en Ward blijft daarnaast ook nog actief binnen de KUL-ploeg en Rugby Vlaanderen.

Thierry Vanhemelen is geen onbekende binnen Rugbyclub Leuven. Als ex-speler bij Bosvoorde en het nationale team behaalde hij meerdere titels, om vervolgens als coach bij Bosvoorde hetzelfde te doen. Na een korte passage bij ROC coachte hij jarenlang de dames van Leuven. Resultaat – twee bekertitels en meerdere finales en halve finales in competitie. Daarna deed hij hetzelfde met de Leuvense U16, met ook hier de titel als eindresultaat.

Na een korte passage bij Mons, keert Thierry dus terug naar Leuven voor de herenteams. Gelet op de eerdere passages van Thierry liegen de ambities er alvast niet om. De top van het klassement is het einddoel.

We willen uiteraard als club graag ook André Holdstock danken voor de tomeloze inzet het voorbije seizoen. Hij bracht ons met de neus aan het venster van D1, we bouwen met Thierry daarop verder. Merci André ❤️ !

Michel Perdieus en John Mc Lachlan nemen in tandem de rol van manager op zich.