De Leuvense dames zijn al jaren een vaste waarde op de club en ook in het Belgisch rugbylandschap. In de rugbyschool zien we seizoen na seizoen het aantal meisjes toenemen. In 2020 willen we de brug slaan tussen deze twee groepen.

Vanaf september kunnen speelsters tussen 12 en 18 trainen met de U18 meisjesploeg. Deze trainingen zullen doorgaan op maandagavond van 18:30 tot 20u. Het doel is speelplezier, ervaringen delen, techniek bijschaven en de mogelijkheid bieden aan de jonge speelsters om met een groep meisjes te spelen. Trainsters van dienst zijn Marie Rutsaert (speelster Leuven en coach U16) en Sara Pille (Speelster Leuven en coach U6).

Met trainingen op maandag wordt er niet aan de speelsters gevraagd om te kiezen tussen hun (gemengde) ploeg en de meisjesploeg. Ze kunnen gewoon bij beide spelen. Op 21 september geven we het startschot van dit nieuwe project.

Dit seizoen start Rugby Vlaanderen met een U15 competitie voor meisjes. Waarin wij uiteraard zullen meespelen. Meer info volgt snel.

Trommel dus je zusjes, buurmeisjes, klasgenoten, dochters op en laat hen proeven van de mooiste sport ter wereld.

Contacteer Marie voor meer informatie: marie.rutsaert@rugbyclubleuven.be