Dit seizoen blaast onze club veertig kaarsjes uit. 40 jaar mag dan misschien een peulschil lijken in de globale geschiedenis, het is voor ons als club een jubileumjaar waar we met plezier terugblikken op wat was, en reikhalzend uitkijken naar wat komen zal.

We voeren jullie daarbij maar al te graag mee op een reis doorheen onze rijke clubhistorie. Vandaag uit de oude doos: een vergadering van het eerste ‘stabiele’ bestuur van de club, waarop we clubiconen Hugo Langendries, Danny Van der Sande, Luc Van Bockstal en Patrick T’Seyen herkennen. We zien tegelijk ook wie fan is van het boerreke en wie van het ribbelke.

Voor de historie fans: Rugbyclub Leuven stamt eigenlijk af van de universitaire ploeg van de KUL, we schrijven dan 1981. In beginsel verloor dat KUL team zo goed als alle wedstrijden met 3 cijfers tegen 0, tot een illustere geest het voor mekaar kreeg een tripje naar Glasgow te organiseren. Zonder centen, slapen op de grond, de vuile kleren van die dag als hoofdkussen, ‘s ochtends trainen, namiddag een wedstrijd, weinig eten, en de weinige centen die ze meehadden gingen in de drankpot. MAAR, de heren kwamen terug en verloren sindsdien geen enkele wedstrijd meer dat seizoen. Kampioen dus, en rugby was de koning van het sportkot, aangezien het universitaire voetbalteam er ook niet al te veel van bakte op dat moment.

2 jaar later, in 1983, studeert die bende af en richtten ze tussen pot en pint in café Nivoo in de Vesaliusstraat de vzw Rugbyclub Leuven op, met Patrick als eerste voorzitter.