Welkom bij Rugby Club Leuven. Onze manier van leven staat even op “Pauze”. Fundamenteel zal dat op langere termijn weinig veranderen aan de wereld. Crisissen zijn vervelend, soms dramatisch. Maar ze gaan voorbij.

Laat ons deze Coronatijden als een kans zien om het beste uit onszelf naar boven te halen. Even lichaam en geest tot rust laten komen. Genieten van de eenvoudige dingen des levens. Even gewoonweg mens zijn, solidair met onze vrienden, zonder de stress van de “normale” werkdag.

Veel goede mensen zijn nog hardwerkend en op vrijwillig basis voor onze Rugby bezig. Laat ons met zijn allen de mediocriteit van het cynisme overstijgen. Blijven geloven in een goede doorstart is de boodschap. Wachten op een vaccin ons lot. Hoop gebaseerd op een zeker realisme onze toekomst.

Hoop op betere infrastructuur doet nu al onze clubharten sneller slaan. Dat onze geliefde rugby zal heropleven is een zekerheid. Onze wetenschappelijke kennis is groot, deze Covid-19 situatie is tijdelijk. De reeds getroffen maatregelen werken. Tijd is relatief, en geduld een schone deugd. Zeker is dat eind juni ons kunstgrasveld er zal liggen. Een sluitstuk van een verhaal dat reeds in 2012 gestart is.

Een beetje moe? Neen, helemaal niet! Alle geledingen van de club boeren goed. En inderdaad het kan steeds beter, maar structuren in plaats stellen kost nu eenmaal tijd in een omgeving met veel vrijwilligers. Infra + structuur blijven dan ook de 2 thema woorden voor 2020. Op de planning voor mei 2020 staat dan ook de lancering van de fase 2 van het bouwproject; de uitbreiding van het clubhuis met een krachthonk en 4 nieuwe kleedkamers. Het geheel in een passend rugbydecor aanvaardbaar voor mens en omgeving.

Geniet van het moment van pauze. Van zodra de Coronamaatregelen het toelaten, kunnen we met zijn allen er terug tegen aanvliegen om onze club te vertegenwoordigen naar best vermogen op alle fronten van het rugbygebeuren; zowel op als naast het veld van eer.

Alle andere aspiraties zullen afhangen van inzet en inbreng – ook financieel – van de vele clubleden en onze sympathisanten. Laat ons een positieve boodschap brengen! En vooral, laat ook de sportieve moed niet zakken. RC Leuven heeft al vele watertje doorzwommen. Ook dit zullen we samen tot een goed einde brengen.

Namens het clubbestuur wensen ik jullie een goede gezondheid en een aangenaam vertoeven binnen onze club!

Van Harte,
Jan COUPE.
PS: Ten gevolge van de Corona maatregelen genomen door onze verschillende regeringen zullen onze terreinen en activiteiten ten minste tot 07 juni 2020 opgeschort zijn. Dit wil dus zeggen dat er geen trainingen, geen meetings en geen wedstrijden zullen doorgaan op de club. De kantine zal dan ook gedurende deze periode gesloten zijn.