Naar aanleiding van de snelle verspreiding van het Covid-19 virus annuleert de Belgische bond alle wedstrijden en jeugdtoernooien het komende weekend. Voorlopig gaan de trainingen van de jeugd en de dames en senioren door. Maar de situatie kan snel wijzigen. Rugbyclub Leuven doet zijn best om iedereen zo goed mogelijk op de hoogte te houden van alle maatregelen.

Wij volgen daarnaast de adviezen van de medische commissie. Sporten of sociaal contact wordt nog niet afgeraden in ons land. Maar waakzaamheid en verantwoordelijkheid is aangewezen.

– Sport niet als je ziek bent
– Ieder zijn eigen drinkbus
– Mensen in de kwetsbare groepen (>70j, comorbiditeiten) wordt aangeraden om thuis te blijven en geen bezoek te ontvangen.
– Spelers die op reis zijn gegaan in risicogebieden of in contact zijn gekomen met het corona-virus worden aangeraden om thuis te blijven gedurende 14 dagen. Indien geen symptomen (hoesten, koorts,..) na 14 dagen, is er geen probleem om trainingen of dagelijkse activiteiten te hervatten. Bij twijfel vraag raad aan uw huisarts.

Volgende gebieden zijn de huidige risicogebieden (op 12/03/2020):
– China en Hong Kong
– Zuid Korea
– Iran
– Noord Italië (Lombardie, Venetie, Emilie-Romagne, Piemont, Val d’aoste, Ligurie, Trentin-Haut-Adige, Frioul-Venetie Julienne) en regio Marche.
– Spanje (regio Madrid)