Hoop heeft vele betekenissen. Ik zal ze hier niet allemaal op een hoop gooien. Hoop is de onzekere verwachting dat een bepaalde gewenste gebeurtenis zal plaatsvinden. Hoop voor onze club bestaat erin dat we elk seizoen iets beter afsluiten dan het vorige. Zo kunnen we gestaag groeien, en onze clubmensen de nodige tijd en ruimte geven om de vele projecten binnen de club tot het gewenste einde te brengen. Ik hoop dan ook op vele vrijwilligers en helpende handen in de toekomst om de club vooruit te helpen in het sportieve landschap van de ruime omgeving Leuven.

Hoop is dat wat je mist concreet maken en projecteren in de toekomst.Hoop kun je benoemen, zowel naar vorm en inhoud als naar het tijdsbestek waarin dat waarop je hoopt, realiteit wordt of dient te worden. Hoop is aards en bijna tastbaar.Een speler/speelster die een betere conditie wil, een ploeg die een trainer wil die hen iets bijleert, een kind dat zich een speelvriendje hoopt te vinden in onze rugbyschool…

We hopen allen als club dat onze rugbyschool in de toekomst nog meer kan groeien. Daarvoor hopen we op voldoende omkadering. Alle kleine beetjes helpen. Nu onze jeugd volgend seizoen start met de U16 en de U18 in de kwalificatie Q1, hopen we dat de teams zich hier met volle goesting zullen op voorbereiden. Cadeau’s worden op dat niveau niet gegeven.

We hopen dat onze Dames hun rug rechten, en ondanks een mindere 6de plaats dit seizoen toch herbronnen door veel nieuw jong talent aan te boren. Wat niet wil zeggen dat we onze veteranen bij de Dames opgeven. Integendeel, we hopen ze massaal van tijd tot tijd te zien om de tweede ploeg te versterken. Daarenboven zijn feestjes zonder onze Dames gedoemd om saai te zijn. De club hoopt dat ze dan ook lid zullen blijven.

De Heren hebben getoond dat de aanhouder wint, en dat geeft dan weer hoop voor volgend seizoen. De tweede ploeg heeft zich zeer verdienstelijk naar een 4de plaats op 10 gewerkt. De eerste ploeg staat op 7, maar dat had evengoed een paar plaatsen hoger kunnen zijn. Er is groeimarge, en met hoop en hard werken, zal ook de hoop senioren verder aandikken tot sportief hoogstaand rugbylegioen.

Er staan nog wat leuke afsluiters op de agenda. Kom allen meegenieten van die mooie en leuke ‘end of season meetings’, waar meestal een lekker hapje en tapje te proeven valt. Zo is er nog de niet te missen BBQ van de jeugd alsook het Galabal (s’avonds)  op 18 mei ’19.

Ik hoop jullie bij de start van het nieuwe seizoen voltallig en in goede luim en form terug te zien.

Hoopvol,

Voor het Bestuur RCL. e